Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ach ty služby...

16. 08. 2011 12:00:00
Určitě ten pocit znáte. Stojíte na Lazebnickém mostu a rozhlížíte se na tu krásu kolem. Otočíte se k zámku zády a dáte se doleva Parkánem až k Myší díře. Vystoupáte schody na Horní ulici a zpátky kolem Hotelu Růže přes náměstí do Široké ulice až ke Krumlovskému mlýnu. Potom klidně přes Latrán na třetí nádvoří, abyste to všechno viděli téměř z ptačí perspektivy. Zkrátka kam se v rámci historického centra Českého Krumlova podívate či přesunete, máte pocit, že jste v jiném světě.
 JB

Jezdím do Krumlova od dětství a pamatuji si jej jako rozmlácené zanedbané město na okraji hranic mezi východním a západním "světem". Dnes do Krumlova jezdím několikrát ročně a přestože město ztratilo něco ze své "sychravé" atmosféry a prázdné ulice a ticho nahradily davy turistů, tak jsem velice rád, že je dnes historické centrum Krumlova z velké části opraveno a většinu roku žije.

Vzhledem k tomu, že sem jezdím velmi často, mám svůj oblíbený hotel, své oblíbené místa kam se chodím najíst a napít a kam se chodím kochat nádherami tohoto nádherného města.

V posledních dvou letech jsem ale bohužel zaznamenal několik nepříjemných situací s kvalitou obsluhy v gastronomických zařízeních v samém centru Českého Krumlova. Obzvlášť ve dvou případech jsem si připadal, že jsem se vrátil o 20 let zpátky do období, kdy číšník byl pánem a mluvící host nepříjemností.

První příběh, který stojí za zmínku se udál něco málo před rokem. V letních prázdninových dnech, kdy se to Krumlovem hemží turisty ze všech koutů světa.

Platíte kartou, máte smůlu!

Měli jsme štěstí, bylo nás pět a sehnali jsme bez rezervace místo v jedné z restaurací v centru Krumlova. Po cca dvouhodinové konzumaci jídla a piva jsme požádali o zaplacení. Je fér zmínit, že obsluha byla do té doby příjemná a vše fungovalo jak mělo. Číšník přinesl účet, prohlédl jsem, vše souhlasilo. K účtu za necelých Kč 2tis jsem vložil platební kartu a Kč 100,- jako tip pro obsluhu. Problém nastal, když si číšník otevřel knížečku s účtem a viděl platební kartu. Obratem mi knížečku vrátil s tím, že jim nefunguje platební terminál, a celkem rázně mi sdělil, že MUSÍM zaplatit v hotovosti. Na to jsem se mu opáčil, že je mi líto, ale nemám hotovost, a pokud jim nefunguje terminál na placení hotovostí, tak proč nám to nesdělil na začátku. Odpověď byla ve smyslu, že není jeho problém, když nefunguje terminál, nýbrž banky, a zaplatit mám v hotovosti. Sdělil jsem mu, že se plete a je to jeho problém a banka pro tyto případy vybavuje restaurace tzv. "žehličkou" (imprinter v AJ), kterou má povinnost restaurace použít v případě, že nefunguje platební terminál. Číšník mi na to rezolutně odpověděl, že NIC NEMUSÍ a pokud nemám hotovost, tak ať si jdu vybrat. Vzhledem ke způsobu komunikace, který daný pán zvolil jsem se rozhodl neustoupit a požadovat zaplacení kartou, přestože jsem se už připravoval na chůzi přes náměstí a výběr hotovosti z některého z bankomatů. Číšník se na patě otočil a mumlajícíce si cosi nepublikovatelného pod vousy odešel. Po chvilce čekání co bude dál se objevil jiný číšník s platebním terminálem, se slovy: "Máte štěstí, už nám to funguje!". V duchu jsem si říkal, že mám asi doopravdy štěstí, ale už jsem spolkl v zájmu klidu další komentář, zaplatil a s pocitem zkaženého večera jsme odešli.

Druhý příklad se stal tento rok, opět během letní prázdninové sezony. Neznám statistiky, a je to pouze můj osobní dojem, ale tentokrát nebyl Krumlov nacpaný k prasknutí turisty, přestože jich bylo požehnaně.

Kde jste ten poukaz sebrali?!

Jiná restaurace, opět v centru. Objednali jsme si všichni stejné jídlo (byli jsme tentokrát čtyři). Vepřový steak. Všichni jsme dostali onen steak polosyrový. Naše reklamaci bylo vyhověno. Omluva se sice nedostavila, ale budiž. Dopečený steak jsme snědli a bylo nám dobře. Náš věčně hladový kamarád si po chvíli objednal ještě pivní sýr. Zakrojil do něj s chutí nůž, ochutnal a konstatoval, že už ten pivní sýr má něco za sebou. Reklamoval u číšnice, která mu odvětila "Von ten sejra vypadal divně už, když sem Vám ho nesla", vzala ho ze stolu a odnesla (nutno podotknout, že nám jej aspoň neúčtovali). Před placením jsme zaslechli ještě jednu památnou větu, a to když jsme asi po deseti minutách sezeni "na suchu" reklamovali objednání piva. Odpovědí nám bylo: "Pánové, nejste tu sami. Já se z vás nezblázním". No nic, opět došlo po pár hodinách k placení. Kamarád obdržel v hotelu kde bydlel pár dní před naším příjezdem slevový kupon/voucher/poukaz na x% v několika určených gastronomických zařízení v Českém Krumlově. Tento poukaz jsme hrdě předložili při placení číšnici jejíž první otázka byla: "Kde jste to vzali pánové?". Cítil jsem se jako klučina, který našel poukaz někde na ulici a teď na tom chce vydělat... Kamarád zachoval klid a vysvětlil, že voucher dostal v daném hotelu, a jestli je s tím nějaký problém. Bylo nám vysvětleno, že voucher platí pouze pokud jsme ubytováni v daném hotelu ten den. Řekli jsme, že ok, ale to nám nikdo neřekl v tom hotelu, ale že není problém a do hotelu zavoláme a ověříme, protože kamaráda nejspíš mystifikovali. Číšníce rychle odešla se slovy: "Tak už to teda nechte". Když jsme šli platit na bar k terminálu, tak byla velice nepříjemná a na moji otázku proč je tak nepříjemná a jestli si uvědomuje, že jim to moc zákazníku nepřiláká na další návštěvu mi odpověděla, abychom do Krumlova nejezdili, že tam není nikdo na podobné zákazníky zvědavý...

Mám mnoho dobrých zkušeností a super vzpomínek z Krumlova i z dalších míst v naší zemi. Určitě nechci, aby to vyznělo, že je všechno špatně. Důvod, proč jsem zmínil Krumlov je protože k němu mám vztah od dětství, a pokládám jej za klenot evropského dědictví. Jen málo měst na starém kontinentu se mu může rovnat atmosférou, uceleností a zejména krásou. O to víc zamrzí podobné zkušenosti.

Myslím, že jsme urazili velký kus cesty co se týka kvality služeb v gastronomii a služeb turistům celkově. Pravdou je, že pořád se vracím z Německa, Beneluxu nebo i Rakouska s lepším pocitem tzv value-for-money, ale nic se nezmění ze dne na den.

Problém je, že požadujeme v lokalitách jako je Krumlov stejné, někdy vyšší ceny za ubytování než v zemích "Západní Evropy", a turisté ze zahraničí, ale i z ČR očekávají stejné služby nejen v hotelu, ale i právě v restauracích když platí takové ceny. O to víc jsou potom zklamáni, dají špatné reference a jejich návrat je nereálný.

Doporučuji navštívit stránky jako www.tripadvisor.com nebo www.booking.com, kde jsou celkem zajímavé recenze na pobyty cizinců v naší zemi. Uvidíte mnoho recenzí typu: "Beautiful City. Terrible Services", "The hotel service didn't even give us a smile", "The hotel doesn't have first-class service, in fact the hotel doesn't have any service at all" atd.

Autor: Jan Brabec | úterý 16.8.2011 12:00 | karma článku: 17.44 | přečteno: 1446x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Jan Tomášek

Halič a severní Slovensko 1997

Tenkrát bylo Polsko taková země neprobádaná – už nevím přesně kdo s nápadem na cestu sem přišel – ale každopádně jsme jeli čtyři. Jedna dívka a tři pánové.

26.6.2017 v 23:21 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 91 | Diskuse

Lukáš Swoboda

Když církev zdědí dům v němž žijete. Aneb: "My jsme církev, my neděláme chyby":-)

To se povedlo i mě. Zaklepali na dveře a něco chtěli. Jsem přívětivý. Svědky kohokoliv klidně vyslechnu ať rozšířím nejen obzory. Jenže!:-) Oni chtějí rozšířit jen jedno. Tvoji peněženku. Nebo tě prostě jen tak z legrace vyho...

26.6.2017 v 23:16 | Karma článku: 7.27 | Přečteno: 384 | Diskuse

Eva Zwemmer Tauerová

Japonská zahrada Clingendael

Barevně voňavé, květinové povídání o tom, jak holandská hraběnka asijskou perlu v anglickém parku ukryla.

26.6.2017 v 21:33 | Karma článku: 7.32 | Přečteno: 135 | Diskuse

Jan Tomášek

Období krátkých cest na Vysočinu

Zvláštní, že i co se týče cestování, tak lze mluvit o různých cestovatelských období. V tomto období se žádné velké cesty do zahraničí nekonaly, ale na přetřes přišly vlastivědné toulky kolem mého bydliště v Brně.

26.6.2017 v 16:24 | Karma článku: 6.54 | Přečteno: 131 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend v Rusku (Moskva)

Poznávací víkendy v Rusku nepatří zrovna k nejlevnějším. Pokud se ale rozhodnete do nich investovat, můžete si být jisti, že odměnou budou nezapomenutelné vzpomínky.

26.6.2017 v 15:00 | Karma článku: 26.06 | Přečteno: 700 | Diskuse
Počet článků 8 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1336
Od roku 1993 pracuji ve finančním sektoru a velice rád cestuji zejména po Evropě. Rád bych využil této možnosti a podělil se s vámi o mé názory a postřehy na dění kolem nás.

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.